Debatavond “Hilversumse Hoogte”

Komende jaren spelen een aantal grote bouwprojecten, o.a. Stationsplein, Spoorzône, Arenapark en het Circusterrein. Belangrijke projecten, zeker gezien de grote behoefte aan woningen.
Door de prachtige ligging van Hilversum bouwen we natuurlijk niet in het groen. We bouwen binnen de bestaande contouren. Hilversum is een tuinstad in het groen. Geen Manhattan aan de Brink. Dat vraagt “verdichting” en –daar waar mogelijk- “hoogte”.
Daarom discussiëren we graag samen met u over Hilversumse Hoogte. Over ruimtelijke kwaliteit. Over verdichting. Over de menselijke maat. Over licht, lucht, groen en ruimte. Over Hilversum.
Een betaalbare woning voor iedereen is een van de speerpunten van GroenLinks. Dus bouwen moet, wat ons betreft. Desnoods in de hoogte. Maar altijd met kwaliteit.

Foto HAUT: ©Team V Architectuur/Zwartlicht

Inloop vanaf 19.00 uur, koffie en thee
19:30 Inleiding: Lex van Waarden, raadslid GroenLinks
19:40 Marijn Schenk, Next Architects & Stadsbouwmeester Amstelveen
Marijn Schenk werkte o.a. aan de hoogbouwvisies van de gemeente Amstelveen en Amersfoort. NEXT architects –gevestigd in Amsterdam en Beijing- werkt aan ontwerp- en onderzoeksprojecten op het gebied van stedenbouw, architectuur, interieur en infrastructuur.
20:10 Do Janne Vermeulen, Team V Architectuur
Architect van “Haut” Amsterdam, de meest duurzame en hoogste houten woontoren van Amsterdam. Team V Architectuur werkt aan grote opgaven zoals het Zuidasdok, Overhoeks en Atlas Eindhoven. Opgeleverd bij MVSA Meyer en Van Schooten Architecten o.a. station Rotterdam CS en de traverse bij Hilversum Mediapark.
20:30 Pauze
20:45 Debat