Duurzaamheid

Een groene stad en een duurzame stad. Voor GroenLinks zijn dat meer dan mooie woorden. Het zijn de hoekstenen van ons beleid: Hilversum is en blijft die prachtige mediastad in het groen. Nieuwbouw komt vooral in de binnenstad, duurzaam, met kwaliteit en meer groen. Dankzij ‘ons’ 1000-bomenplan wordt de stad de komende jaren nóg groener. Ook de regio krijgt wat ons betreft een stevige groene impuls, waaronder meer geld voor ons aller Goois Natuurreservaat. Want groen is niet alleen mooi, het is ook hard nodig om stad en dorp te beschermen tegen de gevolgen van klimaatverandering.

Een groene toekomst is een duurzame toekomst. Alles wat we doen moet zoveel mogelijk klimaatneutraal worden. Moeilijk, maar mogelijk. En steeds vaker rendabel. GroenLinks wil dat de gemeente daarin het voortouw neemt. Maak het Raadhuis tot een voorbeeld, een icoon voor duurzame monumenten! En steun alle Hilversummers om hun woningen energiezuinig te maken, want duurzaamheid gaat ons allemaal aan en moet iets van de hele stad worden. GroenLinks wil dat Hilversum als duurzame gemeente een voorbeeld wordt voor het hele land.

Abonneren op RSS - Duurzaamheid