Wethouder Jan Kastje van Hilversum

Jan Kastje

Wethouder

"Laten we knokken voor een mooi, groots, duurzaam Hilversum waaraan iedereen kan meedoen!"

Wie is Jan

Onze manier van leven en onze economie moeten toekomstbestendig zijn en rekening houden met elkaar. Zo probeer ik zelf te leven en het is mijn drijfveer in politiek. Duurzame keuzen maken die rekening houden met mensen, natuur, dierenwelzijn – ook na ons. Dat mogen grootse en meeslepende keuzen zijn, een "passende samenleving en economie" is verre van saai en vraagt inspanning. Daar sta ik voor, daar staat GroenLinks voor. Politiek met idealen én praktische duurzame keuzen, ook in Hilversum!

Hier sta ik voor

Klimaatverandering vraagt ook (juist!) om een lokale aanpak. Sinds 2010 neem ik succesvolle initiatieven op duurzaamheid en daar ga ik graag mee door in Hilversum. Daarnaast is het belangrijk om meer betaalbare woningen te realiseren zonder dat we groen en natuur om ons heen opofferen. Als Hilversum nog iets leuker wordt door meer cultuur en zorgzamer door beter organiseren van welzijn, dan zetten we met elkaar weer mooie duurzame stappen. Naar een duurzaam, zorgzaam en levendig Hilversum!

Woensdag 6 juni is Jan geïnstalleerd als wethouder van Hilversum. Lees hier het coalitieakkoord.