Nieuws gefilterd op niets

Kleine Spoorbomen dicht voor autoverkeer: een goede zaak

GroenLinks heeft vóór het raadsvoorstel gestemd om de Kleine Spoorbomen te sluiten voor autoverkeer. Straks mogen alleen fietsers en voetgangers het spoor nog oversteken. Ook de klankbordgroep van buurtbewoners is vóór het weren van het autoverkeer. Daardoor wordt het een stuk veiliger op de kruispunten aan beide kanten van de spoorwegovergang. Bijkomstig voordeel: Ook de oversteek van de Groest naar de markt kan hierdoor straks een stuk veiliger worden, door het autoverkeer op de centrumring achter de markt om te leiden.

Hilversummer Bart Heller voorgedragen als wethouder

De gemeenteraadsfractie van GroenLinks draagt Bart Heller voor als nieuwe wethouder in het college van Hilversum. Hij is de beoogde opvolger van Jan Kastje, die vorige maand zijn functie heeft neergelegd. Heller (49) wordt als wethouder verantwoordelijk voor natuur en groen, wonen, milieu, energie en klimaat.

Jan, dankjewel!

Op 16 maart kondigde ‘onze’ wethouder Jan Kastje aan dat hij terugtreedt als wethouder van de gemeente Hilversum. GroenLinks is hem dankbaar voor zijn jarenlange betrokkenheid en grote inzet.

De fractie bedankt Jan! Lees hier hoe Jan GroenLinks heeft gepositioneerd in onze groene gemeente.

Wethouder Jan Kastje treedt af

GroenLinks-politicus Jan Kastje legt zijn functie als wethouder van Hilversum met ingang van woensdag 18 maart 2020 neer. Na gesprekken binnen de coalitie en met de fractie van GroenLinks is Kastje tot de conclusie gekomen dat hij als wethouder op onvoldoende steun kan rekenen om zijn ambities waar te maken. “Dat is niet goed, zowel voor mijzelf als voor Hilversum. Daarom treed ik terug als wethouder van Hilversum,” schrijft Kastje in zijn ontslagbrief aan burgemeester Broertjes.