Nieuws gefilterd op Fractie

Wmo in Hilversum: punt van zorg?

Op 18 juni publiceerde de rekenkamer van Hilversum de uitkomsten van het onderzoek naar de verstrekking van voorzieningen in de Wmo (wet maatschappelijk ondersteuning). De titel is: Wmo in Hilversum: punt van zorg?

Raadslid Kool: "Verlaag maximumsnelheid A27 tot 100 km/uur"

"De maximumsnelheid van de A27 tussen Hilversum en Utrecht verlagen van 120 km/uur tot 100 km/uur vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen en het geluidsniveau van het wegverkeer. Een snelheid van 100km/uur is bovendien veiliger en zorgt voor een betere doorstroming, doordat de het snelheidsverschil tussen vracht- en personenauto’s kleiner is." Dat zegt GroenLinks-raadslid Frank Kool.

We zijn eruit: GroenLinks in college en bestuur voor Hilversum

Fractie GroenLinks Hilversum

GroenLinks gaat deelnemen aan het bestuur van Hilversum in een coalitie met Hart voor Hilversum, D66 en VVD. GroenLinks is de verkiezingen voor het gemeentebestuur ingegaan met een duidelijke inzet: het moet duurzamer, zorgzamer en levendiger in Hilversum. Concreet betekende dat onder andere een forse inzet op klimaatbeleid, 1000 jongerenwoningen en welzijn terug in de buurten.

GroenLinks ziet 'tussenformatie' met vertrouwen tegemoet

GroenLinks heeft de afgelopen twee weken samen met Hart voor Hilversum, VVD en CDA verkennende gesprekken gevoerd voor het vormen van een nieuwe coalitie in Hilversum. Hart voor Hilversum heeft gisteren in reactie op een verzoek van de VVD aangegeven nu een soort tussenformatie in te lassen door eerst nog een gesprek aan te gaan met D66 en de VVD.