Nieuws gefilterd op Fractie

GroenLinks ziet 'tussenformatie' met vertrouwen tegemoet

GroenLinks heeft de afgelopen twee weken samen met Hart voor Hilversum, VVD en CDA verkennende gesprekken gevoerd voor het vormen van een nieuwe coalitie in Hilversum. Hart voor Hilversum heeft gisteren in reactie op een verzoek van de VVD aangegeven nu een soort tussenformatie in te lassen door eerst nog een gesprek aan te gaan met D66 en de VVD.

Die ballon gaat niet op

GroenLinks heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college over het oplaten van ballonen tijdens de kermisopening door wethouder Jaeger. Sinds februari 2017 is het in Hilversum verboden om ballonnen op te laten in Hilversum. De wethouder leek zich daar niet bewust van te zijn.

Jan Kastje: "Ons uitgangspunt is uitstekend"

Een maand na de gemeenteraadsverkiezingen is de nieuwe raadsfractie geïnstalleerd en praat GroenLinks met CDA, VVD en Hart voor Hilversum over de vorming van een nieuwe coalitie. Fractieleider en onderhandelaar Jan Kastje maakt een tussenbalans op.

Laat het groen in Hilversum onbebouwd!

Lokale GroenLinksfracties in de metropoolregio Amsterdam lanceren vandaag samen een regionaal natuurpact om het groen te beschermen tegen de bouwplannen van dit kabinet. GroenLinks-lijsttrekker Jan Kastje uit Hilversum heeft ook het natuurpact ondertekend. Aanleiding is de oproep van minister Ollongren (D66) aan gemeenten om lef te tonen door ook te bouwen in het groen. Kastje noemt dat ‘eeuwig zonde, onnodig en ondoordacht’.

GroenLinks lanceert plan voor 1.000 jongerenwoningen

Hilversum is een gemeente waar veel jongeren willen wonen. Er zijn voor jongeren echter bijna geen betaalbare woningen te vinden. Daarom wil GroenLinks de komende vier jaar 1.000 nieuwe jongerenwoningen in Hilversum. Deze woningen moeten verdeeld worden over minimaal drie binnenstedelijke locaties, want de natuur mag niet ten koste gaan van woningen.

GroenLinks wil minder hinder van nachtvluchten boven Hilversum

Al eerder stelde de fractie van GroenLinks Hilversum vragen aan het College van B&W over hinder van vliegverkeer boven Hilversum. In reactie op een wetsvoorstel in de Tweede Kamer over het vastleggen van het maximaal aantal nachtvluchten rond Schiphol heeft de fractie nu een formele zienswijze ingediend. De zienswijze is via de 'Lees meer' hieronder te lezen.