Nieuws gefilterd op Fractie

GroenLinks wil minder hinder van nachtvluchten boven Hilversum

Al eerder stelde de fractie van GroenLinks Hilversum vragen aan het College van B&W over hinder van vliegverkeer boven Hilversum. In reactie op een wetsvoorstel in de Tweede Kamer over het vastleggen van het maximaal aantal nachtvluchten rond Schiphol heeft de fractie nu een formele zienswijze ingediend. De zienswijze is via de 'Lees meer' hieronder te lezen.

Verrassende wending in welzijnsdiscussie verkiezingsretoriek?

´Jaarlijks anderhalf miljoen euro voor welzijn in wijken” kopt de Gooi en Eemlander van 25 januari 2018. Bij het lezen van het artikel schoot bij mij het  spreekwoord “bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen” door het hoofd. En zo is het maar net: ook voor dit college van D66, VVD en CDA komen er verkiezingen aan; op 21 maart geven inwoners van Hilversum hun mening over het gevoerde beleid. En ik denk dat de wethouders hopen dat het laatste beeld beklijft in de hoofden van alle inwoners: kijk naar het besluit van januari 2018 en de omvorming van welzijnsactiviteiten die dit college heeft gerealiseerd!

Leerzaam en nuttig gesprek in de Hilversumse Meent

Afgelopen dinsdagavond 16 januari organiseerde GroenLinks een buurtbijeenkomst in de Kruisdam in de Hilversumse Meent. Na een bijeenkomst in wijkcentrum De Geus, de tweede bijeenkomst waarmee GroenLinks het thema welzijn in de wijk oppakt. Uiteraard kwamen in de Kruisdam ook andere onderwerpen aan bod. Immers, de gasloze Meent en de oversteekbaarheid van de Franse Kampweg houdt de gemoederen ook (terecht) bezig. Het was een leuke en leerzame avond waarin bewoners onderling ook weer zaken van elkaar opstaken.