Nieuws gefilterd op Fractie

Een stap dichter bij de Rookvrije Generatie

Op 4 december is de rooktegel voor de hoofdingang van het raadhuis verwijderd. Deze is vervangen voor een nieuwe tegel waar groot "Rookvrije Generatie" op staat. Samen met ruim 30 organisaties in de regio heeft de gemeente Hilversum zich aangesloten bij de Alliantie Nederland Rookvrij. Zo’n alliantie wordt natuurlijk feestelijk ondertekend en door deze alliantie zijn wij de eerste regio die een dergelijke ambitie hebben verwoord.

Wmo in Hilversum: punt van zorg?

Op 18 juni publiceerde de rekenkamer van Hilversum de uitkomsten van het onderzoek naar de verstrekking van voorzieningen in de Wmo (wet maatschappelijk ondersteuning). De titel is: Wmo in Hilversum: punt van zorg?

Raadslid Kool: "Verlaag maximumsnelheid A27 tot 100 km/uur"

"De maximumsnelheid van de A27 tussen Hilversum en Utrecht verlagen van 120 km/uur tot 100 km/uur vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen en het geluidsniveau van het wegverkeer. Een snelheid van 100km/uur is bovendien veiliger en zorgt voor een betere doorstroming, doordat de het snelheidsverschil tussen vracht- en personenauto’s kleiner is." Dat zegt GroenLinks-raadslid Frank Kool.

We zijn eruit: GroenLinks in college en bestuur voor Hilversum

Fractie GroenLinks Hilversum

GroenLinks gaat deelnemen aan het bestuur van Hilversum in een coalitie met Hart voor Hilversum, D66 en VVD. GroenLinks is de verkiezingen voor het gemeentebestuur ingegaan met een duidelijke inzet: het moet duurzamer, zorgzamer en levendiger in Hilversum. Concreet betekende dat onder andere een forse inzet op klimaatbeleid, 1000 jongerenwoningen en welzijn terug in de buurten.