Nieuws over Jan Kastje

Werkbezoek wonen en zorg door Tweede Kamerleden

Op 20 mei 2019 brachten vier Kamerleden van GroenLinks een bezoek aan Hilversum. Lisa Westerveld, Corinne Ellemeet, Wim-Jan Renkema en Paul Smeulders stelden zich, samen met een aantal beleidsmedewerkers en persoonlijke assistenten op de hoogte van een aantal woon/zorg projecten in Loenen en Hilversum. In die projecten wordt gekeken naar andere woonvormen, woonvormen die meer recht doen aan de huidige vraag van ouderen met meer of minder zorgbehoefte, zoals meergeneratiewoningen, buurtkamers en woonvormen voor inwoners met een psycho-geriatrische problematiek.

Hilversum en klimaatambities: 10 oktober over energietransitie

Zonne-weide van HilverZon bij Anna's Hoeve

Op 10 oktober 2018 was de tiende Dag van de Duurzaamheid. Voor GroenLinks een goede gelegenheid om wat extra aandacht te besteden aan duurzaamheid te besteden. Ivo Booijink, senior-adviseur Energie bij Rijkswaterstaat kwam vertellen over de maatregelen die Rijkswaterstaat neemt en kan nemen.

In der Begrenzung: effectief door focus

Wethouder Jan Kastje van Hilversum

In der Begrenzung zeigt sich der Meister. De vorige keer eindigde ik het mijn blog met deze woorden. Het betekent voor mij zoveel als: door te kiezen wat je gaat doen, ben je effectiever. Aandacht, energie, geld: ze zijn niet oneindig voorradig, dus moet je dingen durven laten lopen. Zodat je wat je echt wil bereiken ook voor elkaar krijgt.

Wethouder, waarom wil je wát bereiken?

Wethouder Jan Kastje van Hilversum

Pats boem: dan mag je wethouder in dit mooie Hilversum zijn. Namens 90.000 inwoners een stad meebesturen, je inwoners vertegenwoordigen, resultaten proberen te bereiken die in deze coalitie (HvH, D66, VVD en GroenLinks) zijn afgesproken. Wauw!

We zijn eruit: GroenLinks in college en bestuur voor Hilversum

Fractie GroenLinks Hilversum

GroenLinks gaat deelnemen aan het bestuur van Hilversum in een coalitie met Hart voor Hilversum, D66 en VVD. GroenLinks is de verkiezingen voor het gemeentebestuur ingegaan met een duidelijke inzet: het moet duurzamer, zorgzamer en levendiger in Hilversum. Concreet betekende dat onder andere een forse inzet op klimaatbeleid, 1000 jongerenwoningen en welzijn terug in de buurten.

GroenLinks ziet 'tussenformatie' met vertrouwen tegemoet

GroenLinks heeft de afgelopen twee weken samen met Hart voor Hilversum, VVD en CDA verkennende gesprekken gevoerd voor het vormen van een nieuwe coalitie in Hilversum. Hart voor Hilversum heeft gisteren in reactie op een verzoek van de VVD aangegeven nu een soort tussenformatie in te lassen door eerst nog een gesprek aan te gaan met D66 en de VVD.