Nieuws over Marleen Remmers

Een stap dichter bij de Rookvrije Generatie

Op 4 december is de rooktegel voor de hoofdingang van het raadhuis verwijderd. Deze is vervangen voor een nieuwe tegel waar groot "Rookvrije Generatie" op staat. Samen met ruim 30 organisaties in de regio heeft de gemeente Hilversum zich aangesloten bij de Alliantie Nederland Rookvrij. Zo’n alliantie wordt natuurlijk feestelijk ondertekend en door deze alliantie zijn wij de eerste regio die een dergelijke ambitie hebben verwoord.

Hilversum en klimaatambities: 10 oktober over energietransitie

Zonne-weide van HilverZon bij Anna's Hoeve

Op 10 oktober 2018 was de tiende Dag van de Duurzaamheid. Voor GroenLinks een goede gelegenheid om wat extra aandacht te besteden aan duurzaamheid te besteden. Ivo Booijink, senior-adviseur Energie bij Rijkswaterstaat kwam vertellen over de maatregelen die Rijkswaterstaat neemt en kan nemen.

We zijn eruit: GroenLinks in college en bestuur voor Hilversum

Fractie GroenLinks Hilversum

GroenLinks gaat deelnemen aan het bestuur van Hilversum in een coalitie met Hart voor Hilversum, D66 en VVD. GroenLinks is de verkiezingen voor het gemeentebestuur ingegaan met een duidelijke inzet: het moet duurzamer, zorgzamer en levendiger in Hilversum. Concreet betekende dat onder andere een forse inzet op klimaatbeleid, 1000 jongerenwoningen en welzijn terug in de buurten.

GroenLinks ziet 'tussenformatie' met vertrouwen tegemoet

GroenLinks heeft de afgelopen twee weken samen met Hart voor Hilversum, VVD en CDA verkennende gesprekken gevoerd voor het vormen van een nieuwe coalitie in Hilversum. Hart voor Hilversum heeft gisteren in reactie op een verzoek van de VVD aangegeven nu een soort tussenformatie in te lassen door eerst nog een gesprek aan te gaan met D66 en de VVD.

Verrassende wending in welzijnsdiscussie verkiezingsretoriek?

"Jaarlijks anderhalf miljoen euro voor welzijn in wijken", kopt de Gooi en Eemlander van 25 januari 2018. Bij het lezen van het artikel schoot bij mij het  spreekwoord “bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen” door het hoofd. En zo is het maar net: ook voor dit college van D66, VVD en CDA komen er verkiezingen aan; op 21 maart geven inwoners van Hilversum hun mening over het gevoerde beleid. En ik denk dat de wethouders hopen dat het laatste beeld beklijft in de hoofden van alle inwoners: kijk naar het besluit van januari 2018 en de omvorming van welzijnsactiviteiten die dit college heeft gerealiseerd!