Nieuws over Marleen Remmers

GroenLinks steunt begroting maar wil meer slagvaardigheid

De fractie van GroenLinks in de gemeenteraad is het eens met de voorgestelde financiering van de begroting voor 2020. “Sinds 2015 zijn wij opgezadeld met taken vanuit het rijk, zonder passende budgetten. Veel gemeenten moeten bezuinigen. U kiest ervoor om zorg toegankelijk te houden en te investeren in buurten en wijken; dat ondersteunen wij”, zei fractievoorzitter Marleen Remmers tijdens de behandeling van de begroting door de gezamenlijke raadscommissies.

Politiek in Balans? Lees over het debat en luister terug

Politiek in Balans debat internationale vrouwendag 2019 Hilversum

‘Aan het eind van de avond weten we of 100 jaar vrouwenkiesrecht een feestje waard is.’ Zo opende Marleen Remmers, fractievoorzitter van GroenLinks de avond Politiek in Balans. Meer dan 60 aanwezigen, vrouwen in de meerderheid, gingen in het Hilversumse Raadhuis in gesprek over (gender)gelijkheid en emancipatie. En een feestje is het vrouwenkiesrecht zeker waard, zoveel is te merken aan de sfeer van de avond. Toch valt er nog genoeg te doen, blijkt ook uit de inspirerende bijdragen van sprekers Cisca Dresselhuys en Jens van Tricht.
Video: met grote dank aan Noa Silver.

Kom ook: "Politiek in Balans" op vrijdag 8 maart

In 2019 is het 100 jaar geleden dat vrouwen voor het eerst mochten kiezen en gekozen mochten worden. Op vrijdag 8 maart organiseert GroenLinks Hilversum een netwerkevenement dat volledig in het teken zal staan van vrouwenparticipatie in de politiek: zelfs 100 jaar na de historische overwinning valt er op dit punt nog veel winst te behalen.

Weg met de weg over de hei

Je zou er moedeloos van worden, al die krantenstukken en al die discussies op social media over een weg op de hei. Dat zal toch niet waar zijn, asfalt dwars door onze prachtige natuur? Gelukkig zijn er geen concrete plannen voor. Zelfs geen voorstellen. Maar waar rook is, is vuur, zeggen ze. Laat één ding duidelijk zijn: GroenLinks was, is en blijft faliekant tegen een weg op de hei. Die weg komt er niet. Nu niet, nooit niet.

Een stap dichter bij de Rookvrije Generatie

Op 4 december is de rooktegel voor de hoofdingang van het raadhuis verwijderd. Deze is vervangen voor een nieuwe tegel waar groot "Rookvrije Generatie" op staat. Samen met ruim 30 organisaties in de regio heeft de gemeente Hilversum zich aangesloten bij de Alliantie Nederland Rookvrij. Zo’n alliantie wordt natuurlijk feestelijk ondertekend en door deze alliantie zijn wij de eerste regio die een dergelijke ambitie hebben verwoord.

Hilversum en klimaatambities: 10 oktober over energietransitie

Zonne-weide van HilverZon bij Anna's Hoeve

Op 10 oktober 2018 was de tiende Dag van de Duurzaamheid. Voor GroenLinks een goede gelegenheid om wat extra aandacht te besteden aan duurzaamheid te besteden. Ivo Booijink, senior-adviseur Energie bij Rijkswaterstaat kwam vertellen over de maatregelen die Rijkswaterstaat neemt en kan nemen.