Nieuws van Marleen Remmers

Aan de slag met het circusterrein aan de Diependaalselaan!

Eén van de onderwerpen die in de begrotingsraad van woensdag de 13e november is besproken was de mogelijkheid om aan de slag te gaan op het al jaren braakliggende circusterrein aan de aan de slag te gaan. Fractievoorzitter Marleen Remmers hier al eerder, in de commissie, vragen over gesteld. Gezien de grote druk op de woningmarkt vindt GroenLinks het onacceptabel dat dit stuk grond, wat nota bene van de gemeente zelf is, nog steeds niet tot ontwikkeling wordt gebracht.

De kadernota van Hilversum 2020 is helemaal gericht op een levendig en sociaal Hilversum

De gemeenteraad heeft zich de afgelopen weken vooral beziggehouden met de zogeheten Kadernota. Dat is een soort inleiding op de begroting voor volgend jaar, die in het najaar wordt vastgesteld. In de Kadernota staat in grote lijnen hoe de budgetten in 2020 zullen worden verdeeld; daarom is het debat over de kadernota hét moment om nieuwe accenten aan te geven. Prioriteit krijgen het Sociaal Plein, het realiseren van diverse projecten en verdere verbetering van de gemeentelijke dienstverlening. Hiermee realiseren we een levendiger en socialer Hilversum!

GroenLinks stemt voor Kadernota 2020 in Hilversum

Werkbezoek wonen en zorg door Tweede Kamerleden

Op 20 mei 2019 brachten vier Kamerleden van GroenLinks een bezoek aan Hilversum. Lisa Westerveld, Corinne Ellemeet, Wim-Jan Renkema en Paul Smeulders stelden zich, samen met een aantal beleidsmedewerkers en persoonlijke assistenten op de hoogte van een aantal woon/zorg projecten in Loenen en Hilversum. In die projecten wordt gekeken naar andere woonvormen, woonvormen die meer recht doen aan de huidige vraag van ouderen met meer of minder zorgbehoefte, zoals meergeneratiewoningen, buurtkamers en woonvormen voor inwoners met een psycho-geriatrische problematiek.

Een stap dichter bij de Rookvrije Generatie

Op 4 december is de rooktegel voor de hoofdingang van het raadhuis verwijderd. Deze is vervangen voor een nieuwe tegel waar groot "Rookvrije Generatie" op staat. Samen met ruim 30 organisaties in de regio heeft de gemeente Hilversum zich aangesloten bij de Alliantie Nederland Rookvrij. Zo’n alliantie wordt natuurlijk feestelijk ondertekend en door deze alliantie zijn wij de eerste regio die een dergelijke ambitie hebben verwoord.

Verrassende wending in welzijnsdiscussie verkiezingsretoriek?

"Jaarlijks anderhalf miljoen euro voor welzijn in wijken", kopt de Gooi en Eemlander van 25 januari 2018. Bij het lezen van het artikel schoot bij mij het  spreekwoord “bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen” door het hoofd. En zo is het maar net: ook voor dit college van D66, VVD en CDA komen er verkiezingen aan; op 21 maart geven inwoners van Hilversum hun mening over het gevoerde beleid. En ik denk dat de wethouders hopen dat het laatste beeld beklijft in de hoofden van alle inwoners: kijk naar het besluit van januari 2018 en de omvorming van welzijnsactiviteiten die dit college heeft gerealiseerd!