De GroenLinks afdeling Hilversum/Wijdemeren is op 1 januari 2016 ontstaan uit een fusie tussen de afdelingen Hilversum en Wijdemeren. Binnen de afdeling is er nu een bestuur en zijn er twee fracties. De fracties opereren zelfstandig van elkaar in de beide gemeenteraden. Wil je weten wie er in het bestuur en de fracties actief zijn? Ga dan naar de pagina 'onze mensen'.

Hilversum

GroenLinks is ruim 25 jaar actief in de gemeentepolitiek van Hilversum. In al die jaren is er veel bereikt op het gebied van de bescherming van de natuur in en om Hilversum. Veel natuur is, mede door toedoen van GroenLinks, in veilige handen gekomen van het Goois Natuurreservaat. Daarnaast is op initiatief van oud-wethouder Wolf het stadspark "De Oude Haven" ontstaan. Een prachtige groene oase in Hilversum. Naast natuur en duurzaamheid heeft GroenLinks binnen Hilversum speerpunten zorgzaam en levendig. Wij staan voor een bruisende stad in het groen: een duurzaam, zorgzaam en levendig Hilversum!

Wijdemeren

In Wijdemeren vormt GroenLinks een fractie samen met de Partij van de Arbeid. Deze gezamenlijke fractie heeft een eigen website waar je alles kunt lezen over hun standpunten.