Heel veel dank aan alle 1200 mensen die bij ons betrokken zijn en ons met hun stem hebben gesteund. (iets meer dan 10% van de 11.560 uitgebrachte stemmen).

Stan Poels (GroenLinks) en nieuwkomer Wilna Wind (PvdA) zullen in de nieuwe gemeenteraad hun uiterste best gaan doen om het programma van PvdA/GroenLinks Wijdemeren te realiseren. En heel mooi is dat we starten met drie commissieleden. Claudia Lipschitz (GroenLinks) en Henrieke Abrahamse (GroenLinks) zullen als nieuw commissielid geïnstalleerd worden en de ervaren Ram Lachman (PvdA) gaat door. We kunnen zo een start maken van de nieuwe raadsperiode met een sterke en enthousiaste ploeg.

En dat is maar goed ook. Wie het nieuws een beetje heeft meegekregen, heeft gezien dat er deze week in Wijdemeren een enorm financieel tekort  bekend gemaakt is over het jaar 2021 van ruim 1 miljoen euro. En dat in een gemeente die er financieel al slecht voor staat.

En inmiddels zijn de onderhandelingen over wie met wie de nieuwe coalitie gaat vormen van start gegaan. De Lokale Partij neemt, als grote winnaar (van 4 naar 8 zetels!), het initiatief.

In het zogenaamde ‘duidingsdebat’ van 17 maart 2022 heeft Stan Poels onze belangrijkste punten genoemd. Duurzaamheid, de gemeentelijke financiën op orde en een sterk bestuur, “bestuurskracht’ inhet jargon. Het nieuws van de afgelopen dagen maakt de noodzaak hiervan nog eens extra duidelijk. We gaan de onderhandelingen constructief in. Op de eerste plaats staat de inhoud, met wie is een afgeleide daarvan. We kiezen voor de plaats waar we het meest kunnen bereiken, de komende weken zullen duidelijk maken of dat in de coalitie of in de oppositie is.

Op de foto bovenaan zie je de fractie van PvdA/GroenLinks Wijdemeren. Van links naar rechts: Henrieke Abrahamse (GroenLinks), Claudia Lipschitz (GroenLinks), David Stoll (PvdA), Stan Poels (GroenLinks) en Wilna Wind (PvdA).