Zaterdagmiddag overhandigt GroenLinks om 15:00 uur, in het bijzijn van Tweede Kamerkandidaat Corinne Ellemeet, haar plannen over de verkeerssituatie rondom het station, de Koninginneweg en de kleine spoorbomen aan omwonenden. Een aantal van deze omwonenden heeft zelf ook plannen gemaakt en hierover gaan Jan Kastje en Frank Kool van de Hilversumse fractie graag met hen in gesprek. Dit gesprek zal plaats vinden op het stationsplein. Vervolgens zal er om 15:30 uur een 'meet&greet' met Corinne Ellemeet, nr. 7 op de kandidatenlijst van Groenlinks, plaats vinden in Puur Smaeck. Zij zal in gesprek gaan met Hilversummers over de belangrijkste issues die spelen in de aanloop naar de verkiezingen voor de Tweede Kamer op 15 maart.

In gesprek over plannen verkeerssituatie station

Twee weken geleden presenteerde GroenLinks haar plannen voor de kleine spoorbomen. De kern van deze plannen is dat de situatie daar veiliger, groener en fietsvriendelijker wordt. Daarnaast bevorderen deze plannen de doorstroming in het centrum en zijn ze goedkoper dan de plannen van het college.

Corinne Ellemeet

Kandidaat tweedekamerlid Corinne Ellemeet is geen vreemde in de haagse politiek. Zij heeft in de afgelopen periode al een tijd in de Tweede Kamer gezeten als vervanger van Linda Voortman die met zwangerschaps- en bevallingsverlof was. Haar inhoudelijke affiniteit ligt bij thema’s als zorg, cultuur, asiel en onderwijs. Als voormalig netwerkdirecteur van de Natuur- en Milieufederaties is zij ook ingevoerd in verschillende groene dossiers. Voor die tijd was Corinne adjunct-directeur van de Westergasfabriek in Amsterdam, adjunct-directeur bij de gemeente Amsterdam en senior beleidsmedewerker bij het ministerie VWS.