‘Marleen is de gedroomde lijsttrekker voor GroenLinks’ aldus Yvonne Pelgrum, voorzitter van de kandidatencommisie. ‘Marleen is een veelzijdig politicus die in de afgelopen twee raadsperiodes zowel ervaring heeft opgedaan in de oppositie als in de coalitie. Daarnaast heeft zij de afgelopen periode als fractievoorzitter een krachtige fractie neergezet en heeft ze laten zien dat GroenLinks een partij is waar in Hilversum rekening mee gehouden moet worden. We zien haar dat de komende jaren met een nieuwe fractie weer met veel passie en overtuiging doen’ aldus de voorzitter van de kandidatencommisie.

Na de verkiezingen begint Marleen aan haar derde periode en dat maakt haar tot een van de meest ervaren leden van de Hilversumse Gemeenteraad.  Met een politiek zwaargewicht als Marleen als lijsttrekker kan GroenLinks met veel energie  de campagne in voor een groen en sociaal Hilversum.

Op 25 november, tijdens de Algemene Ledenvergadering van GroenLinks Hilversum, stellen de leden, op voordracht van de kandidatencommissie, de definitieve lijst vast.