Wie wel eens een wandeling maakt door de Oude Haven weet dat de skatebaan en het sportveld in dit mooie stadspark een van de meest populaire plekken is onder de Hilversumse jeugd. Er word veel gevoetbald of gebasketbald en jongeren proberen de nieuwste tricks met hun skateboard, step of bike.

GroenLinks heeft vernomen dat er plannen zijn om de onderste verdieping van de naastgelegen zand- en zoutbunker van Dudok te verbouwen tot woningen. Hierover is met de omwonenden contact opgenomen. GroenLinks kan zich voorstellen dat de aanwezigheid van de skatebaan en het sportveld invloed heeft op het woongenot van toekomstige bewoners en wij vragen ons af of het mogelijk is om hier bewoning toe te staan, zonder dat de voorzieningen voor de jongeren worden ingeperkt.

Ook zijn wij benieuwd of er door de eigenaar/ontwikkelaar contact op is genomen met de jongeren die veel gebruik maken van de sport- en spelvoorzieningen. Zij moeten hier als belanghebbenden toch ook in gehoord worden. Om hier meer duidelijkheid over te krijgen heeft Jos hierover schriftelijke vragen gesteld aan het college.

Dit zijn de vragen die hij heeft gesteld:

1. Is de aanwezigheid van de skatebaan en het sportveld onderwerp van gesprek geweest tussen eigenaar/ontwikkelaar en gemeente?
  2. Is er recent -en zo ja op welke wijze- contact geweest over de verbouwplannen met de jongeren die veel gebruik maken van de skatebaan en het sportveld in de Oude Haven?
  3. Hoe weegt het college het belang van de jongeren en de reeds aanwezige sport- en spelvoorzieningen in relatie tot het realiseren van woningen in de  zand- en zoutbunker?
  4. Is het college het met GroenLinks eens dat de sport- en spelvoorzieningen in de Oude Haven niet beperkt mogen worden door eventuele bewoning van de zand- en zoutbunker?

Je kunt de vragen ook hieronder downloaden.