Voorafgaand aan de presentatie is het bestuur van de ondernemersvereniging (digitaal) bij de fractie langs gekomen. Tijdens het gesprek presenteerden ze hun plannen en gaven ze aan sinds de eerste gesprekken in 2019 maar moeizaam in gesprek te komen met de gemeente.

De maximale snelheid op de Gijsbrecht van Amstelstraat is al 30 kilometer per uur. Maar dat ervaar je als bezoeker niet. De auto is (te) prominent aanwezig. De stoep en de fietspaden zijn smal. De verblijfskwaliteit is mager.

In de visie van de ondernemers is de auto nog steeds welkom, maar ligt de focus op fietsers en voetgangers. Er komt  -net als op de Groest- een bestrating in 1 vlak en 1 materiaal. Er blijft twee richtings verkeer, waarbij de fiets weer op de rijbaan komt en de auto “te gast” is. Ter plaatse van de huidige stoep en fietspaden komt een brede voetgangerszône.

GroenLinks heeft samen met Hart voor Hilversum en CDA schriftelijk aan het college gevraagd hoe zij tegen de visie en de ideeën over de herinrichting aankijken. De reactie van het college wordt eind maart verwacht.

Hieronder lees je de schriftelijke vragen en kun je via een link naar de toekomstvisie van winkelstraat De Gijsbrecht.