Beste leden van GroenLinks

Aan het einde van 2022 kijken wij niet alleen vooruit, maar ook nog even terug op dit jaar. Het was voor velen een moeilijk jaar: begin 2022 zaten we nog met allerlei beperkingen als gevolg van corona. En toen dat voorbij leek begon de oorlog in Oekraïne. Wereldwijd zijn er 100 miljoen mensen op de vlucht; voor honger, oorlog, politieke vervolging. Er zijn meer ontheemden dan ooit tevoren. Wereldwijde problemen met een uitwerking in Hilversum, en aan de oplossing moeten en willen wij ons steentje bijdragen.

En wat is er op politiek gebied veel gebeurd: een succesvolle campagne in het voorjaar, wat resulteerde in vier raadszetels. We werden uitgenodigd om te onderhandelen over ambities van een nieuwe coalitie, en eind mei zetten vier partijen (Hart voor Hilversum, VVD, CDA en GroenLinks) hun handtekening onder dat akkoord, en werd Bart Heller opnieuw geïnstalleerd als wethouder.

Onze fractie bestaat deels uit raadsleden die ook eerder actief waren (Lex van Waarden en Marleen Remmers). Sebastiaan Hexspoor kwam nieuw in de raad. Reijer Lomans was al bekend als commissielid, maar als gevolg van de ziekmelding van Willemijn de Bruin werd Reijer ook als raadslid beëdigd. Jos van Drogen is onmisbaar als commissielid, en Sajid Siddiqui is het laatst beëdigde commissielid. De afgelopen periode hebben we ons onder andere ingezet voor het bouwen van (meer) woningen, het vergroenen en verduurzamen van de stad en uitbreiding van de minimaregelingen. Dat blijven wij uiteraard ook in het nieuwe jaar voor al onze inwoners doen.

Het afgelopen jaar kwamen we veel GroenLinksers tegen, flyerend, op Algemene Leden Vergaderingen, op thema-avonden; een sterk GroenLinks kan alleen bestaan door de inzet van velen; Dank daarvoor! In het nieuwe jaar hopen we jullie weer vaak tegen te komen, te beginnen met de campagne voor de Provinciale Staten Verkiezingen.

Maar dat is pas volgend jaar. Voor nu sluit ik, namens de fractie, af met jullie allemaal het allerbeste te wensen voor 2023!

Met vriendelijke groet

Marleen Remmers