Het afgelopen half jaar was weer een druk politiek jaar. Van het vertrek van Karin Walters en later ook Karin van Hunnik, de verandering in de coalitie, de nieuwe wethouders Edwin Göbbels van Democraten Hilversum en Jacqueline Kalk van de PvdA. Ook Arno Scheepers is vertrokken en is nu Burgemeester van de gemeente Voorne aan Zee; Floris Voorink heeft hem opgevolgd. Kortom, het college bestaat nu uit een nieuw team van wethouders dat aan elkaar en aan hun nieuwe rol zal moeten wennen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat zij goede, sociale en duurzame besluiten zullen nemen voor Hilversum en Hilversummers.

Je mogen inzetten voor de (lokale) democratie blijft super belangrijk én interessant. De contacten die wij als volksvertegenwoordigers met burgers hebben zijn niet altijd gemakkelijk, maar wel altijd leerzaam en inspirerend. De besluiten die de gemeenteraad neemt stemmen niet alle Hilversummers tevreden, en dat kan ook niet. Het blijft vaak het verdelen van schaarse ruimte en middelen. Met plezier en trots kijk ik naar onze fractie, waar we constructief samenwerken, elkaars deskundigheid respecteren, en elkaar ook in de haren kunnen vliegen!

Na de zomer zijn we er weer, en zelfs weer op volle sterkte met vier raadsleden en vier commissieleden, nu ook Nasreddin weer terug is uit Marokko waar hij gedurende zijn stageperiode was. Ongetwijfeld gaan we dan de samenwerking met onze collega’s uit Wijdemeren (Wilna Wind en Henrieke Abrahamse) verder uitbreiden. Wij kijken er naar uit!

Voor nu wensen we jullie een hele fijne zomer! (en, we blijven gewoon bereikbaar, ook gedurende het reces. Soms kan antwoord iets langer op zich laten wachten). En wil je een fractievergadering meemaken? Van harte welkom!

Marleen Remmers

fractievoorzitter